14 decembrie 2016

De acum începem contorizarea

Și au fost alegerile. Nu le discut pentru că nu am de ce! Vox populi, vox dei, nu?!
Ei bine, vom avea o guvernare (aproape) PSD. Cine mă cunoaște (din păcate subiectivitatea predomină) știe că nu am partipriuri. La nivel local, nici atât (comentarii, avem timp suficient patru ani). Dar avem ceva ce trebuie luat în considerare. Avem un program electoral, cu subiect și predicat, cu "deadline-uri". De care, noi toți, ar trebui să ținem seamă...


Eu de felul meu (aleXandru goța) sunt mai tipicar. Mă leg de detalii. Și odată legat, nu mă mai dezleg.

Avem aici un site care sper să nu dispară în viitorul mai mult sau mai puțin apropiat. Personal, pentru a evita tot felul de incidente de parcurs, l-am salvat, imagine cu imagine și-l voi face public bucățică cu bucățică. Pe puncte, pe proiecte, pe etc (ezit să le numesc bla-bla-uri)... Așa e bine și așa mi se pare corect! Iar din momentul în care noul guvern va fi consituit voi începe monitorizarea. Le-am și trecut în calendar, pentru ca nu cumva să ratez vreun obiectiv. Fără niciun fel de ironie, proiectul mi se pare remarcabil (sigur, e loc de mai bine...) dacă va fi respectat. În condițiile în care PSD va deține practic tot controlul politic și guvernamental, mi s-ar părea absurd să nu-l poată pune în aplicare. Faptul că președintele PSD, Liviu Dragnea este condamnat penal mi se pare insignifiant. PSD are resurse (sau așa ar trebui să fie) suficiente ca să ofere acestei țări un premier curat.

Personal, dacă aș fi luat în serios acest program de guvernare, aș fi votat cu PSD (remarcați faptul că PSD chiar dorește declarativ să promoveze un program de centru-stânga!). Experiența trăită după 1989 m-a făcut să devin tot mai pesimist, mai ales când vine vorba de partide care pur și simplu nu urmează ideologiile de dreapta sau de stânga (pentru știința voastră, PNȚ-ul lui Maniu era considerat partid de stânga în perioada interbelică!). Nenorocirea este că partidele istorice tradiționale (PNL, PSDR, PNȚ) au fost subminate complet din interior, au fost aruncate în derizoriu, unele au dispărut de pe eșichierul politic național, altele, precum PNL s-au dovedit duplicitare, s-au regăsit în cârdășie efectivă cu PSD, în momente de criză politică efectivă. Recunosc, nu am votat niciodată cu PSD. Nu am votat cu PSD și nici cu "strămoșii" PSD (deși, ca ecologist convins mă recunosc pe partea stângă a eșichierului politic) din motive lesne de înțeles.

Vă propun în consecință un exercițiu simplu prin care să monitorizăm împreună această ofertă (PSD). Nu de altceva dar, din nefericire constat că noi românii avem mari probleme cu memoria. O voi face ori de câte ori va fi nevoie.