28 iulie 2016

Duel necavaleresc în primăria Sighișoara

Dacă o ședință de Consiliu Local începe prost de ce ar trebui să se termine ea bine (Murphy mai românesc)?! Astăzi și-au făcut simțită prezența cavalerii (total lipsiți de cavalerism) de la teatrul Scena (organizatorii festivalulu medieval). Bărboși și sumbri, doi cavaleri (unul după cum am aflat era chiar cavelerul șef, domnul Pancu) însoțiți de un jurist. Actorul din domnul Pancu a dat din el ce-a avut el mai bun (sau mai prost, depinde cum vezi problema). Cu un discurs ditirambic, uneori persuasiv alteori de-a dreptul amenințător, omul a venit practic să dea un ultimatum administrației și consilierilor. Discuția a avut loc abia la secția diverse dar discursul domniei sale a ținut cât o jumătate de ședință. Ce am aflat de la sumbrul cavaler de la Teatrul Scena?! Am aflat că Sighișoara fără Festivalul Medieval este zero. Că madam regina Margareta (nevasta domnului Duda) de la casa legală le va lua domnilor cavaleri blazonul drept pedeapsă că nu se țin de program (și asta desigur din cauza administrației locale)! Că imaginea orașului va fi (și) mai terfelită, că bla-bla, că bla-bla. În zadar au încercat domnii consilieri precum și dl. Bănărescu (puțin cam nervos și inconsistent după opinia mea) să le explice domnilor că vremurile s-au schimbat și că nimeni nu mai este dispus să calce pe bec. Eu i-am înțeles domnului Pancu dragostea-i nețărmurită de Sighișoara și că este în fapt mai sighișorean în cuget și-n simțiri decât mulți dintre noi. Am constatat însă că în loc de cuget am avut parte de neostoite efuziuni ba lacrimogene, ba sacadate, mai-mai că domnul ar fi scos paloșul să-i scurteze de capete pe domnii de la masa (nu rotundă dar aproape) din fața lui. Mi-a plăcut prestația domnului Burghelea de la comisia juridică. A explicat cu subiect și predicat. Domnii cavaleri ar fi vrut să procedeze cam ca anii trecuți. Să profite de utilizarea moca a spațiului public pe care domniile lor să-l închirieze cui vor și cu cât vor, să mai pună și taxe de intrare.

Pe alocuri insolentă și jignitoare, pe sub platoșa de carton a cavalerului lui pește răzbătea disperarea prăduitorului care simte că-i scapă prada din gheare. Pentru că ceea ce nu au avut curajul să zică domnii consilieri o zic eu. Domnul Pancu practică un biznis. Nimic rău în asta! Numai că biznisurile cu autoritățile locale (care știm noi cum se practicau și cum și câte bilete se rupeau, heheee) nu mai prea țin. Adică țin acolo unde cineva mai este atât de inconștient încât să fie dispus să încalce legea. Astfel că, datele problemei se schimbă. Complet. Și asta e bine!

Aveți aici înregistratea integrală a discuției. Merită!




P.S:  Nu domnule consilier Colceriu, nu toată Sighișoara trăiește din turism! Și oricum de pe urma turismului practicat (în care sunteți și dumneavoastră implicat) sug frumușel doar câțiva, restul sighișorenilor se aleg cu praful de pe tălpile turiștilor și cu gazele de la mașinile și autocarele lor. Tocmai pentru simplul fapt că sunteți direct implicat în biznis ar fi trebuit să vă abțineți să faceți această afirmație! Ar fi cazul să încercați să vă schimbați optica și să vă gândiți la sighișoreni!