06 iulie 2016

Avem și vice-primar

Să o spun pe aia dreaptă, nu mă deranjează deloc, dar absolut deloc că avem un vice-primar maghiar în Sighișoara. Ba dimpotrivă. Unde întorci ochii în comunitatea maghiară dai de oameni gopsodari de la care am avut (și mai avem) de învățat. Mi se pare absolut firesc și am mai spus-o, în administrație avem nevoie de gospodari și nu de gargaragii. Am o problemă cu apartenența domnului Toth la un partid (mă rog, nu știu nici acuma dacă UDMR este partid sau nu acesta este subiectul) care s-a dovedit în timp la fel de toxic pentru atmosfera politică românească așa cum toxice au fost (și mai sunt) PSD, PNL, ALDE și toate celelate care încă bântuie prin băncile parlamentului și aici nu are sens să deschidem în van o polemică pentru că oricine ar încerca să o facă știe că pierde din start. O dovedesc comunicatele zilnice ale DNA sau deciziile instanțelor de judecată.
Și din păcate nu vom putea face niciodată abstracție de faptul că persoane credibile (chiar stimabile cum ar fi dl. Mălăncrăvean și Toth) fac parte din această zonă pe care mulți dintre noi o detestăm mai mult sau mai puțin motivat. Eu nu am niciun fel de dubiu că această alegere este rezultatul unei virtuale alianțe generale (deloc dătătoare de speranțe) dintre PSD și UDMR. Domnul Toth mai are o problemă pe care s-ar putea (sau ar trebui cât mai grabnic) să o rezolve. Statutul domniei sale de incompatibilitate despre care am mai scris aici... Orice amânare nu va fi deloc în folosul domniei sale. În rest rămâne să sperăm că la nivel de oraș ei vor face politica orașului și nu a partidelor din care fac parte.


Personal, cred că prezența domniei sale în această postură ar putea fi un câștig pentru oraș și asta in mai multe motive Am fost suficient de mulți ani conduși de niște analfabeți cu diplomă a căror unică calitate (în afară de predispoziția la fel de fel de mânăreli) era siluirea limbii române. Pentru că administrația locală nu înseamnă numai gospodărire adecvată dar și reprezentare de ținută, și trebuie să recunoaștem că până acum nu a fost cazul. Să ne gândim doar la multiplele contacte cu delegații străine când singura limbă străină cunoscută de către foștii noștri administratori a fost de nivelul lui "Căcărău" cu inegalabilul său "ză mazăr end ză fazăr of constitușiăn". Am avut parte în administrație de politruci care au avut o vădită alergie la orice însemna cultură generală și Sighișoara are nevoie și de cultură (dacă nu cumva mai ales de cultură!).

Mi se pare suficient de onest să le dăm credit măcar o perioadă de grație așa cum se procedează cu orice administrație nouă. Eu, ca de obicei prefer să rămân rezervat pentru că prea multe experiențe trecute s-au transformat rapid în dezastre. Tot așa cum oameni cărora am considerat util să le acord credit mi-au înșelat așteptările. Mai cred că a sosit vremea ca în afară de veșnica dihotomie putere-opoziție să asistăm și la o convergență pe temele de interes major pentru că altfel vom avea de a face cu același fenomen perdant în care orice inițiativă bună (sau necesară) va fi subminată din start pe motiv de orgolii de grup sau individuale.