26 mai 2021

Un proces verbal de ședință unde tema discuției a fost groapa de gunoi

 

PROCES – VERBAL


Încheiat azi, 18 mai 2018, în cadrul şedinţei extraordinare a Consiliului local Sighişoara.

Lucrările ședinței sunt deschise de doamna secretar Bizo Anca, care anunţă că la şedinţă sunt prezenţi un număr de 14 consilieri locali, din totalul de 19 consilieri locali în funcţie. Nu se cunoaște motivul absenței sau poate al unei eventuale întârzieri a doamnei consilier local Buzogany Erzsebet și ale domnilor consilieri locali Coman Meluș - Florian, Ciotloș Ioan, Duma Felix - Lucian și Șoneriu Mihai - Marcel.

În continuare atrage atenţia domnilor consilieri în legătură cu necesitatea respectării prevederilor art. 76 şi art. 77 din Legea nr. 393/2004 privind Statutul aleşilor locali, cu modificările şi completările ulterioare, coroborate cu dispoziţiile art. 46 din Legea nr. 215/2001, legea administraţiei publice locale, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, cu privire la existenţa unei stări de incompatibilitate sau a unui conflict de interese a aleşilor locali în situaţia adoptării unor hotărâri înscrise pe ordinea de zi, consilierii având obligaţia să anunţe, înainte de a se intra în discuţii, acest aspect.

Anunţă că, în conformitate cu Regulamentul de organizare şi funcţionare al Consiliului Local Sighişoara, şedinţa va fi condusă de domnul consilier local și viceprimar Toth Tivadar, căruia îi dă cuvântul.

Președintele de ședință anunţă că la şedinţă participă ca invitaţi domnul Oprea Mircea -Ţonu - directorul S.C. Apă, Termic, Transport S.A., domnul Maior Gheorghe - directorul S.C. Ecoserv Sig S.R.L., domnul Nerișanu Nicușor - Dorian - Serviciul Public Poliția Locală, domnul Stanciu Mihai - delegatul sătesc al satului Hetiur și şefii serviciilor publice din cadrul Primăriei şi a unităţilor direct subordonate. De asemenea participă la ședință și reprezentanți ai societății civile.

Supune la vot următoarea


                                                 ORDINE  DE  ZI  



1. Adresa înregistrată la Municipiul Sighișoara cu nr. 12435 din 03.05.2018, prin care S.C. Apă Termic Transport S.A. convoacă Adunarea Generală Ordinară a Acționarilor S.C. Apă Termic Transport S.A.

2. Proiect de hotărâre privind aprobarea Regulamentului de Organizare și Funcționare al Direcției de Asistență Socială Sighișoara și aprobarea constituirii și componenței Colegiului Director al direcției.

3. Proiect de hotărâre privind aprobarea rectificării bugetului general al unității administrativ -

teritoriale pe anul 2018.

4. Proiect de hotărâre privind modificarea tarifelor pentru serviciile de utilități, specifice serviciului de salubrizare, derulate de S.C. Schuster Ecosal S.R.L., conform contractului de concesiune nr. 22.161/891/23.10.2012.

5. Proiect de hotărâre privind aprobarea Studiului de oportunitate privind modalitatea de delegare a serviciului public de administrare a fondului locativ și spații cu altă destinație decât locuință aflate în domeniul privat al Municipiului Sighișoara și în domeniul privat al statului și a documentației de delegare a gestiunii serviciului public de administrare a fondului locativ și spații cu altă destinație decât locuință aflate în domeniul privat al Municipiului Sighișoara și în domeniul privat al statului.


Se aprobă ordinea de zi, așa cum a fost ea difuzată, cu unanimitate de voturi.

La punctul 1 al ordinii de zi, așa cum a fost ea difuzată, se prezintă, Adresa înregistrată la Municipiul Sighișoara cu nr. 12435 din 03.05.2018, prin care S.C. Apă Termic Transport S.A. convoacă Adunarea Generală Ordinară a Acționarilor S.C. Apă Termic Transport S.A. Domnul Moldovan Radu, președintele Consiliului de Administrație al S.C. Apă Termic Transport S.A. nu este prezent la ședință.

Nu sunt discuții.

La punctul 2 al ordinii de zi, așa cum a fost ea difuzată, se dă cuvântul domnului primar, pentru a prezenta referatul de aprobare și proiectul de hotărâre privind aprobarea Regulamentului de Organizare și Funcționare al Direcției de Asistență Socială Sighișoara și aprobarea constituirii și componenței Colegiului Director al direcției.

Se dă cuvântul doamnei Bădău Doina, șef serviciu, pentru a prezenta Raportul de specialitate al Serviciului Public de Asistență Socială.

Se dă cuvântul preşedintelui comisiei de buget pentru prezentarea avizului. Avizul se va da prin vot.

Se dă cuvântul preşedintelui comisiei de urbanism pentru prezentarea avizului. Avizul se va da prin vot.

Se dă cuvântul preşedintelui comisiei de comerţ pentru prezentarea avizului. Avizul este favorabil.

Se dă cuvântul preşedintelui comisiei sociale pentru prezentarea avizului. Avizul este favorabil.

Se dă cuvântul preşedintelui comisiei juridice pentru prezentarea avizului. Avizul se va da prin vot.

Nu sunt discuții.

Se supune la vot proiectul de hotărâre. Se aprobă cu 12 voturi ”pentru” și 2 ”abțineri” ale domnilor consilieri locali Pop Claudiu și Ștefănescu Constantin și se adoptă hotărârea nr. 109/18 mai 2018 privind aprobarea Regulamentului de Organizare și Funcționare al Direcției de Asistență Socială Sighișoara și aprobarea constituirii și componenței Colegiului Director al direcției.

La punctul 3 al ordinii de zi, așa cum a fost ea difuzată, se dă cuvântul domnului primar, pentru a prezenta referatul de aprobare și proiectul de hotărâre privind aprobarea rectificării bugetului general al unității administrativ - teritoriale pe anul 2018.

Se dă cuvântul doamnei Marian Adriana - Paula, șef birou, pentru a prezenta Raportul de specialitate al Biroului Buget, Contabilitate, Salarizare. Doamna Marian Adriana - Paula precizează că la acest proiect are de adus două modificări. La capitolul 67, este o suplimentare de 10 mii lei, iar la transporturi o suplimentare de 73 mii lei, față de ceea ce s-a primit în materialele de ședință. Suma de 10 mii lei de la capitolul 67, este pentru achiziționarea unei mașini profesionale de spălat și aspirat pentru Sala de Sport ”Radu Voina”, iar la transporturi suma de 73 mii lei, reprezintă D.A.L.I. reabilitare Pod I Târnava Mare și D.A.L.I. podeț Soromiclea.

Se dă cuvântul preşedintelui comisiei de buget pentru prezentarea avizului. Avizul se va da prin vot.

Se dă cuvântul preşedintelui comisiei de urbanism pentru prezentarea avizului. Avizul se va da prin vot.

Se dă cuvântul preşedintelui comisiei de comerţ pentru prezentarea avizului. Avizul este favorabil.

Se dă cuvântul preşedintelui comisiei sociale pentru prezentarea avizului. Avizul este favorabil.

Se dă cuvântul preşedintelui comisiei juridice pentru prezentarea avizului. Avizul se va da prin vot.

Se trece la discuții.

Domnul viceprimar formulează un amendament la modificarea discutată anterior. Se modifică art. 1, art. 2 și art. 4. La art. 4, suma finală este de 25.038 lei.......

Intervine doamna secretar pentru a fi mai clar: ”se aprobă rectificarea bugetului.... potrivit anexei ..... anexa pe care o are fiecare comisie, ..... anexa 1,.... urmare a investițiilor care ar trebui introduse pe lista de investiții și ....anexa 2. Urmare a modificărilor intervenite, suma de la art. 4 de 24.955 lei va fi de 25.038.000 lei.....”.

Domnul consilier local Ștefănescu Constantin întreabă cu privire la art. 4 căruia îi dă citire, cât din sumă este funcționare și cât este dezvoltare?

Doamna Marian Adriana - Paula precizează că la pagina 17 din buget, se regăsesc cele două sume împărțite, anexa 1.......

Nemaifiind alte discuții se supune la vot amendamentul propus. Se aprobă cu 10 voturi ”pentru”, 1 ”abținere” a doamnei consilier local Stoica Dorina și 3 voturi ”împotrivă” ale domnilor consilieri locali: Burghelea Bogdan - Ioan, Sîrbu Ioan - Iulian, Pop Claudiu.

Se supune la vot proiectul de hotărâre cu amendamentul aprobat anterior. Cu 9 voturi ”pentru”, 4 ”abțineri” a doamnei consilier local Stoica Dorina și ale domnilor consilieri locali: Burghelea Bogdan - Ioan, Sîrbu Ioan - Iulian, Ștefănescu Constantin și 1 vot ”împotrivă” al domnului consilier local Pop Claudiu, nu se aprobă proiectul de hotărâre și nu se adoptă nici hotărâre în acest sens, nefiind întrunit numărul necesar de 10 voturi ”pentru”.

La punctul 4 al ordinii de zi, așa cum a fost ea difuzată, se dă cuvântul domnului primar, pentru a prezenta referatul de aprobare și proiectul de hotărâre privind modificarea tarifelor pentru serviciile de utilități, specifice serviciului de salubrizare, derulate de S.C. Schuster Ecosal S.R.L., conform contractului de concesiune nr. 22.161/891/23.10.2012.

Se dă cuvântul domnului Radu Pavel - Puiu, șef serviciu, pentru a prezenta Raportul de specialitate al Serviciului Tehnic, Investiții - Urmărire Contracte, Monitorizare Servicii de Utilități Publice.

Se dă cuvântul preşedintelui comisiei de buget pentru prezentarea avizului. Avizul se va da prin vot.

Se dă cuvântul preşedintelui comisiei de urbanism pentru prezentarea avizului. Avizul se va da prin vot.

Se dă cuvântul preşedintelui comisiei de comerţ pentru prezentarea avizului. Avizul este nefavorabil.

Se dă cuvântul preşedintelui comisiei sociale pentru prezentarea avizului. Avizul este nefavorabil.

Se dă cuvântul preşedintelui comisiei juridice pentru prezentarea avizului. Avizul se va da prin vot.

Se trece la discuții.

Domnul consilier local Sîrbu Ioan - Iulian arată că acest subiect al gropii de gunoi și Schuster Ecosal, a fost dezbătut foarte mulți ani. Și anul trecut dar și anul acesta, a solicitat o întâlnire a tuturor consilierilor, a executivului, cu cei de la Ecosal, ceea ce nu s-a-ntâmplat. Consideră că această lipsă de transparență nu va aduce nimic bun. A observat adrese între Primăria Municipiului Sighișoara și cei de la Saubermacher din lunile trecute, care nu au fost pe ordinea de zi a ședințelor, nici măcar sub formă de informare .... Nu consideră că este normal să afle din presă că a fost închisă groapa de gunoi sau că a expirat Autorizația de mediu, în data de 12 mai 2018, din cauză că nu au fost făcute demersuri pentru prelungirea acesteia. Consideră că se impunea o ședință extraordinară sau de îndată, dacă se știa acest lucru. Au mai fost situații cum este cea de astăzi, pentru a se întâlni în vederea majorării de tarife, după ce în ședința trecută s-a stabilit clar că nu se dorește acest lucru. ”Nu înțeleg .... care este raționamentul .... ce-i cu jocul acesta .... ce se urmărește.....? Până la urmă, oricare ar fi miza, trebuie luat în calcul faptul că nu pot lăsa sighișorenii să suporte aceste bătălii. Din punctul meu de vedere, nu este altceva decât o bătălie care din când în când apare.... pe ordinea de zi în consiliu ...... ca noi să ne asumăm.... Dar noi, n-am participat la nici o discuție,.... consilierii locali,.... între executiv și S.C. Schuster Ecosal S.R.L.”. Consideră că, din moment ce nu au fost invitați la nici o discuție, să li se propună majorarea de tarife. Mai mult, am găsit ...... cu toții, am văzut niște tabele, altele decât cele din material (n.n. materialul de ședință), cu propunerea de majorare a tarifelor Ecosal, care sunt mai mari”. Cu o zi în urmă, cei din grupul Saubermacher de la Schuster Ecosal au trimis o adresă, pe care au depus-o cu o zi în urma ședinței de consiliu către Administrația bazinală Mureș, adresă care consideră că ar fi fost bine să existe la materialele de ședință.....

Intervine domnul primar și spune că adresa respectivă a ajuns cu o zi înaintea ședinței de consiliu la Primărie......

Domnul consilier local Sîrbu Ioan - Iulian arată că așa cum li s-au pus pe masă tabelele cu tarifele, li se putea pune și această adresă.....”se discută prea mult prin spatele ușilor și se pun după aceea pe masa consilierilor .... trebuie să votați.... ori votați .... ori nu votați..... Pe de altă parte, am senzația că v-ar și încânta să nu treacă acest proiect astăzi...... dar sincer, nu înțeleg, de ce nu doriți mai multă transparență în discuțiile cu ...... mai ales acolo unde sunt probleme... pentru că aici, sunt probleme cu Ecosal.....”

Domnul primar intervine și îi spune domnului consilier local Sîrbu Ioan - Iulian că nu au nimic de ascuns în ceea ce privește Saubermacher. În ce privește Ecosal, au apărut tot felul de informații prin presă și de o parte și de alta..... Din anul 2016, de când a venit (n.n. preluarea mandatului de primar) și până acum s-a încercat o mediere, pentru că dânsul consideră că nu trebuie să existe ”un război” între U.A.T. și Saubermacher, între consiliu și Saubermacher sau între U.A.T. și consiliu. Din păcate, este foarte greu de discutat cu acestă firmă. Se cunoaște faptul că există un proces. Folosindu-se de acest lucru, la un moment dat va trebui ”să rupem pisica” cu această firmă.... cu salubritatea din oraș.... Discuțiile cu Schuster durează de doi ani. La aproximativ două săptămâni de la preluarea mandatului de primar, au început discuțiile. Când s-au schimbat autorizațiile de pe fosta firmă Schuster pe U.A.T., nu cunoaște..... nu era primar. La preluarea mandatului ambele autorizații pe mediu și ape erau eliberate pe Primărie, ei (n.n. Schuster Ecosal) erau cu beneficiile, iar primăria cu amenzile și problemele ”cât casa”........ ceea ce nu mai poate continua așa! Cu firma Saubermacher, au purtat o corespondență destul de lungă, a rugat să fie pregătite adresele de comunicare cu ei pentru a se demonstra acest lucru...... Au existat două ședințe la Prefectura Mureș de la preluarea mandatului, cu privire la o mediere între poziția Primăriei și cea a firmei Saubermacher astfel încât aceste autorizații, pe mediu și ape, să fie trecute pe numele firmei Saubermacher. S-a reușit transferul autorizației de la ape pe firma Saubermacher, dar au existat câteva probleme cu privire la stația de epurare, care până la urmă au fost rezolvate, funcționează, este în normele indicate, nu lucrează la capacitatea maximă, însă din acest punct de vedere lucrurile au fost îndreptate. Cei de la ape (n.n. Apele Române Mureș) au dorit să ne atribuie nouă autorizația pe stația de epurare, iar cea de pe depozit să treacă pe....... S-au purtat negocieri și acolo, reușindu-se până la urmă, ca aceasta, să fie atribuită firmei Saubermacher. Împreună cu cei de la mediu și cei de la firma Saubermacher a discutat, reușind și în acest caz să - i convingă, să recunoască, că pot gestiona foarte bine și legal și autorizația de mediu, nefiind obligatoriu ca primăria să dețină acestă autorizație. Dar aceste lucruri s-au derulat foarte greu.....

Domnul consilier local Sîrbu Ioan - Iulian este de acord cu precizările domnului primar, însă întreabă ....... de ce nu s-a mai întâmplat....? (n.n. demersurile pentru obținerea autorizației de mediu)

Domnul primar menționează că toată această situație merge către un șantaj. Este șantajată U.A.T. dar și Consiliul local. Cu alte cuvinte, firma Saubermacher nu dorea atribuirea autorizației de mediu pe numele lor, până nu obțineau de la noi (n.n. U.A.T.) autorizația de construire pentru celula 4. Aici a fost tot jocul pe care firma Saubermacher l-a făcut până în clipa de astăzi. Pe 28 - 30 martie, la ora 8,00, era împreună cu domnul viceprimar Toth Tivadar la primărie, când le-au pus în față dosarele cu documentația pentru obținerea autorizației de mediu, să le semneze, pentru ca ulterior, să fie depuse în numele municipiului, documentația fiind făcută de către firma Saubermacher, pentru ca lucrurile să meargă mult mai repede. Au refuzat semnarea acestor solicitări, iar în data de 2 aprilie și-au depus documentele. Firma Saubermacher spunea că, conform legii, eliberarea autorizației de mediu se face în termen de 45 de zile, dar cei de la mediu au spus că va dura până la 6 luni, adică august – septembrie. Pe data de 15 mai a.c., la Tg. Mureș, a avut loc ședința Comisiei tehnice de avizare, unde din partea U.A.T. am fost reprezentați de domnul Șoneriu Laurențiu, consilier personal și doamna Braniște Aurica, consilier, unde cei de la mediu au spus clar că dacă nu vor fi îndeplinite sarcinile așa cum se cuvine, nu vor primi autorizația de mediu. După ce firma Saubermacher a depus actele pentru obținerea autorizației, U.A.T. a solicitat 4 măsuri clare, care să fie precizate în autorizația de mediu și anume : să se acopere celulele 1, 2 și 3, măsură solicitată de ape (n.n. Apele Române Mureș) și Uniunea Europeană, revizuirea codurilor de deșeuri care se pot depune în gropă, solicitarea de depunere a deșeurilor numai de Municipiul Sighișoara, Daneș și comunele limitrofe, măsuri care să fie stipulate clar în contract, și autorizația de mediu precum și tratatarea levigatului. Există adresele respective care pot fi puse la dispoziție. ”Toată lumea cere...... acoperirea celulelor 1, 2, 3,.... Ei vin la șantaj, că vor acoperi cele 3 celule, în momentul în care noi le eliberăm autorizația de construcție pe celula 4.” Pentru eliberarea autorizației de construcție pentru celula 4, ”au un pomelnic întreg de documente de îndeplinit, le-au făcut cam pe toate, mai au încă două, respectiv avizul vecinilor pe o rază de 1000 de metri și întabularea celulelor, evidențierea acestora în extrasul de Carte Funciară. În urma medierii dintre firma Saubermacher și vecini, s-a ajuns la concluzia că vecinii își vor da acordul, în prima fază verbal, are această garanție de la firma Saubermacher, cu condiția să acopere cu pământ așa cum ar fi trebuit demult să facă, celulele 1, 2, 3. Cei de la firma Saubermacher spun că vor îndeplini aceste sarcini cu condiția să obțină autorizația, pentru că atunci își vor permite să le solicite ”mai marilor” din firmă, un buldozer......

Domnul consilier local Sîrbu Ioan - Iulian intervine și spune că la groapa de gunoi sunt buldozere.....

Domnul primar arată că li se spune că aceste buldozere sunt defecte,.... că nu au utilaje cu care să acopere cu pământ,.... că nu vor face investiții, dacă nu au autorizație ..... În fond, pot închiria un buldozer și să lucreze..... Vecinii au spus că - și vor da acordul cu condiția să vadă că se face versantul.... Probabil că nici ei nu au încredere, așa cum nici noi nu am avut încredere.... Bineînțeles că nu se poate semna autorizația de construcție, până nu vor prezenta toate documentele necesare ..... pentru că oricum, se va merge într-un proces..... În situația în care se va elibera autorizația de construcție fără documentele necesare, vecinii imediat ne vor da în judecată și nu se dorește lucrul acesta.

Domnul consilier local Sîrbu Ioan - Iulian aduce aminte că au existat foarte multe discuții cu privire la această firmă și niciodată nu au spus că - și îndeplinesc atribuțiile. În anii trecuți, s-a stabilit interzicerea depozitării gunoiului din alte localități.... S-au respins proiecte de hotărâre care priveau aducerea gunoiului din alte localități, nu au primit votul consiliului, dar cu toate acestea au venit și au depus în groapa de gunoi..... transformând votul Consiliului Local Sighișoara într-unul consultativ. Menționează că este necesară o mai bună transparență cu privire la aceste discuții. În situația actuală, nu prevede decât procese cu această firmă. Consideră că aceste lucruri trebuie făcute un pic altfel .... U.A.T. dacă va elibera autorizația de construire nu este în regulă, dacă nu se va elibera acestă autorizație.... vor fi procese ..... oricum ar fi, astăzi (n.n. în ședința de consiliu), nu poate fi rezolvată situația, indiferent de vot... Este posibil ca acestă hotărâre să fie atacată, vom fi dați în judecată..... Revine la transparență, și întreabă de ce nu au fost informați cu privire la câștigarea procesului pe fond de către firma Saubermacher? De ce nu au primit pe ordinea de zi a ședinței de consiliu o informare, pentru că firma a dat în judecată consiliul? În foarte multe din aceste procese, se judecă cu Consiliul Local Sighișoara, fiind atacate hotărâri ale consiliului. Nu este posibil să nu li se facă cunoscut cine se judecă cu dânșii, stadiul în care sunt, cine câștigă....? Între timp, a văzut pe portal că au mai fost începute procese în numele Consiliului local cu ei (n.n. Schuster Ecosal), despre care dânșii nu au cunoștință.

Intervine domnul primar și precizează că procesele respective nu sunt în numele consiliului, acelea sunt în numele municipiului. A fost câștigat în instanță un proces în urma unei amenzi care s-a plătit din cauza lor...... Amenzile nu sunt deloc mici, până la 80 de mii de lei... și mai mult.... Municipiul a câștigat în instanță, există o motivare foarte frumoasă din partea instanței .....se merge mai departe.... acolo lucrurile merg spre bine.....

Domnul consilier local Sîrbu Ioan - Iulian consideră că aceste informații trebuie să le cunoască pentru că vin proiecte pe ordinea de zi și nu se cunosc toate detaliile......

Domnul primar precizează că nu se poate da curs șantajului pe care-l practică...... Niciodată nu vor face așa ceva...... Problema este că în situația actuală, altă soluție nu există.

Domnul consilier local Sîrbu Ioan - Iulian întreabă dacă există o presiune din partea Consiliului Județean pentru depozitul de la Sânpaul.....?

Domnul primar răspunde că nu, însă, cu sau fără celula 4, trebuie să fim conștienți că prețurile pe care le-am avut pentru deșeuri, nu vor mai exista. Proiectul celulelor 3 și 4, era prevăzut pentru capacitatea de 40 mii tone /an....

Domnul consilier local Sîrbu Ioan - Iulian arată că tarifele la gunoi la Sighișoara sunt cele mai mari din județ. Deține tarife la gunoi de la Luduș, Târnăveni, .... unde se plătește un sfert decât plătim noi acum gunoiul...... La Sighișoara, apa este mai scumpă, gunoiul este mai scump......

Domnul primar consideră că prețul rezultă din transport. Taxa de depozitare este aceeași în tot județul, fiind vorba de 61,93 lei ........

Domnul consilier local Sîrbu Ioan - Iulian arată că înainte de a fi groapa de gunoi de la Sânpaul, gunoiul se aducea la Sighișoara, iar prețul era același ...Toți aduceau la groapa de la Sighișoara. Până să se deschidă depozitul de la Sânpaul, aduceau gunoi de la Constanța, Sibiu sau Tulcea..... și cu toate acestea tariful este de 3 - 4 ori mai mare. Sunt societăți comerciale care ridică gunoiul din comuna Apold și-l depozitează la Sânpaul, la un sfert de preț decât se plătește acum la Sighișoara, fără nici un fel de majorare....

Domnul primar precizează că a luat legătura cu cei de la Sânpaul care sunt autorizați. Prețul pe transport este de 75 lei.....

Domnul consilier local Sîrbu Ioan - Iulian spune că a discutat cu o firmă de salubritate să vadă cum.......

Domnul primar arată că nu se poate contracta o altă firmă de salubritate, din moment ce avem contractul de concesiune cu Schuster.....

Domnul consilier local Sîrbu Ioan - Iulian spune că în aceste condiții nici nu se poate majora când este deja de trei ori mai scump.....

Domnul primar arată că prețul nu este stabilit de Schuster Ecosal, prețul de 75 lei/km/t este stabilit de cei de la Sânpaul, pentru că mașinile sunt ale lor, iar taxa de depozitare de 61,93 lei este stabilită tot de cei de la Sânpaul...... Dar chiar și cu celula 4, prețurile nu vor fi mult diferite de această valoare.

Domnul consilier local Sîrbu Ioan - Iulian întreabă dacă este vorba de valorile actuale sau de valorile la care se dorește să se ajungă.......?

Domnul primar precizează că face referire la valorile pe care le au pe masă (n.n. liste cu tarife distribuite înainte de începerea ședinței de Consiliu), în tabele,... propuse ......

Domnul consilier local Sîrbu Ioan - Iulian cu referire la ceea ce spunea, în anii trecuți au fost alții care au umplut groapa de gunoi, fără a primi nimic sau să fie măcar bine pentru noi, și am ajuns exact unde a spus că vom ajunge, să plătim noi mai scump, să ducem în altă parte. În concluzie, aici se întâmplă orice încerci să previi.

Domnul primar, spune că există o singură posibilitate să rămânem la prețuri mici, celula 4. Să se ajungă în situația în care să se rezilieze contractul de concesiune cu Schuster și să ne creăm un serviciu propriu, ..... să fie autorizată celula 4.....

Domnul consilier local Sîrbu Ioan - Iulian spune că, construcția celulei 4 ar trebui să fie făcută de către municipiul Sighișoara.

Domnul primar cu referire la o discuție foarte veche cu firma Schuster, în ceea ce privește investiția pe care au făcut-o la celulele 3 și 4, arată că nu era consilier la vremea aceea, nu știa nimic despre această situație, dar a cerut să informeze consiliu cu privire la suma pe care a cheltuit-o pentru construcția celor două celule, respectiv una construită și cealaltă care urmează să fie construită. Au trimis ei niște documente, dar foarte vag se poate estima ce cheltuieli au avut, pentru că bănuiește că sunt și acolo niște lucruri de discutat. Urmează probabil.... A informat acum consiliul.... ei spun că au nevoie de suma de 15 miliarde lei .... 1.700.000 de euro a fost celula 3... dar nu avem acte doveditoare care să acopere sumele respective. Șantajul pe care îl fac, privind informarea pe care au și trimis-o cu privire la stația de levigat a cerut să fie acoperită cu documente....”Tu vii să – mi spui mie că ai băgat 400.000 de euro.....”

Domnul consilier local Sîrbu Ioan - Iulian : ”asta era următoarea întrebare ..... că ei aruncă 400.000 de euro, noi nu știm dacă sunt 400.000 de euro sau 100.000 lei sau 9.000 lei îi costă pe lună......” În continuare, dă citire adresei ”începând cu luna mai 2017,... acum un an, susține financiar funcționarea stației în parametrii legali..... costurile fiind în jurul sumei de 9.000 de euro pe lună, în condițiile în care tarifele în vigoare în acest moment existente din anul 2012.....”

Domnul primar arată că ”nu-i plânge” pentru investiția de 400 mii euro în stația de levigat, dar consideră că este momentul să existe o relație corectă.

Domnul consilier local Sîrbu Ioan - Iulian spune că, dacă s-a investit suma menționată, lucrurile sunt clare! Autorizația de la Apele Române este pe firma lor, .... este ok....

Domnul primar spune că urmează autorizația de la mediu, care va fi tot pe numele lor ...... au depus documentația, însă trebuie să-și îndeplinească condițiile pe care le-a impus U.A.T. și Apele Române Mureș, pentru că altfel nu li se va elibera autorizația de mediu, dacă nu sunt în regulă. Vor exista dezbateri publice în acest sens, care vor avea loc cu siguranță la Sighișoara, nu la Tg. Mureș ...... De asemenea, pentru a completa documentele care le lipsesc în vederea obținerii autorizației de mediu, au un termen de 20 de zile, de la data ședinței din 15 mai ..... Proiectul era făcut pe 40 mii tone, iar Sighișoara cu zona arondată, nu depune mai mult de 15 mii tone ....... Pentru ca acestă firmă să funcționeze, va trebui să mărescă mult aceste taxe pentru a-și putea acoperi cheltuielile și pentru a avea puțin profit....

Domnul consilier local Ștefănescu Constantin spune că din câte știe ar trebui să existe un fond în care se depun bani, pentru închiderea celulelor existente. Întreabă care este suma, dacă există în acest cont?

Domnul viceprimar îi răspunde că există dar, nu poate să-i spună exact. La un moment dat, în anul 2016, a solicitat informații pentru acest cont, respectiv sumele depuse. Foarte greu s-au obținut aceste informații,..... contul este la dânșii.... În ce privește prima perioadă de depunere, se discută despre sume derizorii.Va informa..... nu dorește să dea o sumă pentru că.... nu mai reține exact.... era un contract ......

Domnul consilier local Burghelea Bogdan - Ioan spune că ..... suma era prevăzută să suporte acoperirea gropii......

Domnul primar precizează că acoperirea gropii este mult mai complexă, în primă fază trebuia să se acopere doar cu pământ, și după doi, trei ani, începea procesul de închidere....

Domnul consilier local Lazăr Florin - Dumitru intervine și arată că legea spune că atunci când firma dă faliment, statul sau cine preia închiderea gropii se folosește de acea sumă de bani. Dânșii acum, acestă operație, trebuie să o facă cu altă sumă de bani. Nu se pot folosi de acei bani, decât atunci când depozitul este declarat închis.

Domnul consilier local Sîrbu Ioan - Iulian spune că acei bani, nu se pot folosi. Întreabă dacă acei bani există?

Domnul primar spune că din câte știe la ședința din 15 mai, una din solicitările celor de la Apele Române Mureș era să se pună la dispoziție contul și suma existentă în cont.....

Domnul consilier local Colceriu Iosif - Dan consideră că U.A.T și Consiliul Local ar trebui să lupte pentru a avea propria-i strategie, obținerea unor tarife mici (numai prin deschiderea celulei 4), pentru că este destul de clar că problemele sunt grave .... sunt mirosuri... (are prieteni care locuiesc în zonă). Consideră că acest șantaj va fi stopat, în momentul în care se va ști ce se dorește.....

Domnul primar cu referire strict la celula 4, arată că în proiect calculele au fost făcute pentru 40 mii tone, iar U.A.T. va depune 15 mii tone. La cantitatea de 40 mii tone, ar exista un mic profit, ceea ce presupune că prețul din prima coloană (tariful actual) al listelor cu tarife (n.n. puse la dispoziție consilierilor la începutul ședinței de consiliu) ar trebui să fie mărit de 3 ori....

Domnul consilier local Sîrbu Ioan - Iulian arată că în listele primite există majorări de la 3 până la 10 ori.......

Domnul primar menționează că este probabil ca și celelalte tarife să crească proporțional.... discută deci, strict de celula 4......

Domnul consilier local Sîrbu Ioan - Iulian întreabă, dacă este sigur că pe ce se bazează acum, ar fi rentabil pentru ei, este real calculul pe care și-l fac ei......? Nu consideră că este obligatoriu să intuiască ceea ce gândesc..... ”Să nu ne trezim... că nu ne sincronizăm, să ne trezim într-o altă mare problemă,.... că le mai dăm și bani celor de le Saubermacher din buget ..... că se vor mai pierde câteva procese și atunci vom fi și fără celula 4 și rămânem și cu gunoiul pe străzi.....”

Domnul primar arată că în problema aceasta există trei soluții: gunoiul să fie dus la Sânpaul, să fie construită celula 4, sau să administreze Schuster în continuare, și atunci să ne așteptăm, dacă nu acceptăm să se depoziteze din alte zone decât Sighișoara și zona arondată, la mărirea de trei ori a tarifului ... și tot la 10 lei se va ajunge,....... Sau construirea celulei 4 de către U.A.T. cu condiția delegării acestui serviciu uneia din firmele noastre.

Domnul consilier local Sîrbu Iulian - Ioan întreabă ce se va întâmpla în perioada până la constuirea celulei 4?

Domnul viceprimar intervine și arată că proiectele de mediu sunt gândite pe depozite regionale...... La Sighișoara, a funcționat pentru că a existat dinainte și era conform......

Domnul consilier local Burghelea Bogdan - Ioan arată că a urmărit cu mare atenție discuțiile. Nu înțelege de ce se aduce în discuție ideea de șantaj? ”U.A.T. discută cu o entitate privată. Cum adică șantaj?” Există în contractul de concesiune o clauză, care să-i permită firmei Saubermacher să șantajeze? Nu este nici un dubiu că legea părților este contractul. Dacă contractul de concesiune avea deficiențe atât de mari, ele trebuiau remediate înainte de a se ajunge în această situație. De ce au lăsat să se ajungă în situația de a nu mai exista autorizația integrată de mediu .... ? Se duce gunoiul la Sânpaul, ..... vin cu niște tarife care sunt bulversante..... Nu înțelege de unde vine atâta preocupare, activitatea pe celula 4, să le fie profitabilă? Scrie în contract că municipiul trebuie să le asigure o activitate profitabilă, pentru ca noi să fim obligați să mărim tarifele, încât celula 4 să devină rentabil economic? Undeva firul logic ...... e întrerupt. Adică nu înțelege de ce acceptă șantajul, pentru că fiind U.A.T. suntem pe o poziție de putere, ei nu pot condiționa....

Domnul viceprimar precizează că, motivul pentru care suntem în această situație este că nu s-a acceptat șantajul....

Domnul consilier local Burghelea Bogdan - Ioan consideră că s-a greșit lăsând trecerea timpului și nu s-a solicitat acea autorizație integrată de mediu ......

Domnul viceprimar îl întreabă dacă ar fi fost mai bine să plătim o mulțime de .....

Domnul consilier local Burghelea Bogdan - Ioan spune că momentan groapa nu funcționează....

Domnul viceprimar arată că nu funcționează, însă altă modalitate de a-i constânge pe cei de la Schuster până la urmă, ca să o facă, nu au avut....

Domnul consilier local Burghelea Bogdan - Ioan întreabă dacă nu au avut o modalitate contractuală? De ce nu s-a mers la ”rădăcina răului”, la contract? De ce s-a tolerat? Trebuia prima dată modificat contractul....

Domnul viceprimar arată că este un contract slab, făcut pentru Schuster. Acest contract l-a primit. După cum se știe, un contract poate fi modificat cu acordul părților....

Domnul consilier local Burghelea Bogdan - Ioan aduce aminte o discuție anterioară despre groapa de gunoi, când a spus că, dacă o clauză este vădit defavorabilă față de una din părți și extrem de favorabilă pentru cealaltă, este o clauză leonină, care, conform legii este nulă de drept. Întreabă, de ce nu s-a-ncercat acestă cale?

Domnul viceprimar îl întreabă cine decide acest lucru....?

Domnul consilier local Burghelea Bogdan - Ioan îi răspunde că o instanță.

Domnul viceprimar este de acord, dar spune că poate dura... 3- 4 ani.....

Domnul consilier local Burghelea Bogdan - Ioan spune că nu durează atâția ani,.... este o chestiune mai măruntă care se putea discuta punctual .....

Domnul viceprimar :”sunt niște presupuneri, domnule consilier local Burghelea Bogdan - Ioan....”

Domnul consilier local Burghelea Bogdan - Ioan arată că dacă s-a ales această cale, consideră că ”trebuie să beți paharul acesta până la capăt. Ați ales calea să expire acestă autorizație, de a nu o înnoi, de a crește tarifele din cauza nefuncționării gropii și.... mergeți cu ea până la capăt....”

Domnul consilier local Pop Claudiu arată că a discutat ”cu colegul de la P.S.D. Mureș.... care este primar, ..... Cristi Moldovan..... poate ar trebui să faceți o excursie,... să vă dea niște sfaturi..... mi-a trimis contractul.... de la Luduș.....” și a apreciat tansparența maximă a contractului de salubritate. Pentru 12.581 de persoane plus agenții economici, plătesc pentru gunoi, suma de 604.970 lei. La noi, pentru 23.333 de persoane care plătesc, suma este de 2.079.890 lei, aproape dublu ..... contractul este făcut anul trecut (n.n. contractul de la Luduș). Am ajuns și vom ajunge, să plătim cel mai scump impozit.... cea mai scumpă apă.... cel mai scump gunoi....

Domnul primar nu consideră că la Sighișoara ar fi cel mai scump gunoi, din câte știe sunt localități ...... și cei de la Tg. Mureș plătesc tot în jur de 9 lei și ceva pe cap de locuitor, .....la Târnăveni este cam același preț....

Domnul consilier local Sîrbu Ioan - Iulian arată că ..... suntem cei mai scumpi.... Cei de la Tg. Mureș, mai ales de când depozitează la Sânpaul au scăzut prețul...... doar și cei de la Tg. Mureș depozitau gunoi la Sighișoara....

Domnul viceprimar speră că datele sunt complete, pentru că de obicei se omit anumite aspecte care mai intervin în aceste plăți către operatorul de salubritate și s-ar putea să se prezinte astfel încât să arate bine aceste cifre, dar ar fi interesant totuși să facem niște verificări complete, pentru că e foarte ușor să dăm niște cifre ..... nici o problemă ...... Același lucru și cu impozitele. Chiar anul trecut, aveam cele mai mari impozite și până la urmă, s-a constatat că acei coeficienți au fost măriți de mult la Reghin și la Târgu Mureș..... Sunt anumite aspecte subiective, păreri și fiecare cum își dorește, își prezintă punctul de vedere. În ceea ce privește discuțiile,..... și faptul că s-a lăsat .... înainte.... Dacă se discută încă o dată de un contract prost făcut, atunci obligația noastră era ca în condițiile legii să încercăm să le impunem cum putem, să se schimbe anumite aspecte pentru noi, respectiv stația de epurare, levigat, pe care la un moment dat le - am preluat noi, ..... cele două autorizații. În doi ani de zile s-a reușit cel puțin la ape (n.n. Apele Române Mureș) să se transfere, să li se dea direct autorizație, spunând la un moment dat, la prima noastră solicitare, că nu se poate! A fost posibil. La mediu, la fel. În acest sens, niciodată nu s-a făcut un pas înainte, nimeni nu era interesat.... La stația de levigat, U.A.T. a preluat,... a luat ”în cârcă” niște obligații care nu erau sută la sută ale noastre. Până la urmă, s-a reușit... s-a rezolvat, dar nu de pe o zi pe alta. În ceea ce privește comunicarea, s-au trimis adrese pentru autorizația de la ape (n.n. Apele Române Mureș). În 24 octombrie anul trecut, au primit răspuns că ”nu e treaba lor” ..... iarăși le - au trimis, ..... din nou au răspuns că ”nu e treaba lor” ,..... iar după o săptămână, s-a solicitat o documentație pentru a face demersurile în vederea obținerii autorizației de la ape (n.n. Apele Române Mureș). La mediu, la fel, în luna decembrie – ianuarie, au fost trimise adrese în legătură cu autorizația integrată de mediu, cerându-le să fie preluate..... Au încercat să tragă de timp, în speranța că o să renunțăm noi, la un moment dat. Este adevărat că acest demers are niște costuri, dar până la urmă s-a rezolvat o problemă, pentru că ceea ce se întâmplă acolo și modul de exploatare a gropii nu are nimic de a face cu partea de mediu, cu sănătatea populației .... Nimeni nu a urmărit ce se întâmplă de fapt și s-a permis acest lucru. Firma respectivă, chiar din această cauză și-a permis, pentru că nu exista nici o urmare, nici în bani, nici juridic........

Domnul consilier local Sîrbu Ioan - Iulian spune că personal, a deschis această discuție în fiecare an, solicitând nominalizarea unor persoane care să monitorizeze și să urmărească efectiv acest contract. A făcut solicitări să vadă contractul, cunoscând exact toată ”bătălia”. Problema cu Apele române într- adevăr.... da,.... bine că s-a rezolvat.....

Domnul viceprimar intervine și menționează că se va rezolva probabil și cu mediul, dar asta probabil impune niște costuri, ..... Se va rezolva....... Aduce aminte, că ani de zile s-a discutat să nu se mai aducă...... să se închidă groapa.... să ducem la Sânpaul.... Acum se vede care este impactul.......

Domnul consilier local Sîrbu Ioan - Iulian spune că dânsul n-a spus niciodată...... Tot timpul a spus să nu mai încărcăm groapa cu gunoi din alte părți, pentru că se va ajunge într-o situație de genul acesta.......

Domnul viceprimar arată că Saubermacher a făcut o informare, în care a făcut referire la investiția de la stația de levigat, în care se plâng, că practic, cheltuielile le preiau ei.....

Domnul consilier local Sîrbu Ioan - Iulian întreabă ce a însemnat stația de levigat până acum, la groapa de gunoi, o pompă și un bazin.........?!

Domnul viceprimar se adresează domnului consilier local Sîrbu Ioan - Iulian întrebându-l dacă știe de când a apărut această cantitate de levigat.....?

Domnul consilier local Sîrbu Ioan - Iulian îi răspunde că din momentul în care au început să se aducă cantități mari de gunoi....... Aduce aminte că, consilierii U.I.P.S au votat împotrivă.....

Domnul viceprimar arată că problema este că, nici până în ziua de astăzi nu a fost prezentată situația financiară cu investiția, cu toate că era o obligație contractuală, pentru că toate calculele au fost făcute pe niște prognoze, studii, dar când s-a-ncheiat construcția celulei 3, era necesar prin contract, să i se prezinte U.A.T. o situație, o recalculare a tarifelor de depozitare, pentru punerea în funcțiune a stației de levigat, etc. Este posibil, ca în anii în care au folosit groapa, să fii amortizat investiția. Nu cunoaște. Este posibil. A solicitat acestă situație în nenumărate rânduri prin adrese oficiale și nici până în ziua de astăzi, nu s-a primit un răspuns...

Domnul consilier local Sîrbu Ioan - Iulian consideră că o ședință extraordinară cu această temă așa cum discută acum, dar cu dânșii (n.n. Schuster Ecosal) de față, ar fi rezolvat foarte multe probleme. Nu consideră că ar fi șantajat executivul, de față cu consilierii locali.

Domnul primar intervine și precizează că dacă au trimis aceste documente înainte de ședință, știau foarte clar că astăzi este ședință la ora 13:00, că trebuie să fie prezenți. Au primit și invitații ....... Dă exemplu, un șantaj practicat atunci când ”autorizația de ape era pe noi. Știau că vin apele în control, sau că vine mediu în control, spre exemplu mâine, și în după - masa asta, levigatul era deversat pe parcelele din jurul gropii”.

Domnul consilier local Burghelea Bogdan - Ioan întreabă dacă Serviciul Public Poliția Locală nu are polițiști locali cu atribuții în acest sens?

Domnul primar arată că n-au avut atribuții. În urma Hotărârii Consiliului Local nr. 181/2017 le - au fost date atribuțiile, de consiliu și unele din procesele pe care le - ați văzut acum pe portal sunt datorate acestora amenzi pe care le practică poliția numai de 2-3 luni.

Domnul consilier local Burghelea Bogdan - Ioan arată că pentru a preveni această situație, Poliția locală trebuie doar să constate că ei deversează .......

Domnul viceprimar arată că U.A.T. a reușit transferarea autorizației........

Domnul consilier local Burghelea Bogdan - Ioan spune că ceea ce s-a făcut pozitiv rămâne, dar ceea ce a rămas negativ, este destul de...... mare, vechi și consideră că trebuie abordată problema altfel ..... Nu trebuie lăsat să se ajungă într-un punct, din care le va fi foarte greu să iasă....

Domnul viceprimar arată că acesta este unul din punctele de vedere dar, pentru a rezolva alte probleme care rezultă..... care mai există .... era un pas important acesta care s-a făcut.... nu se putea sări peste.....

Domnul consilier local Burghelea Bogdan - Ioan întreabă de ce nu s-a discutat niciodată în consiliu o strategie cu privire la problema asta, pentru că Sighișoara are probleme mari și groapa de gunoi este fără îndoială o problemă mare..... ”Acum vă plângeți......”

Domnul viceprimar spune că nu se plâng, dar întreabă cine ar fi trebuit să urmărească contractul respectiv și să ducă hotărârile Consiliului local la.......

Domnul consilier local Burghelea Bogdan - Ioan îi răspunde că executivul.

Domnul viceprimar se adresează domnului consilier local Burghelea Bogdan - Ioan întrebându-l dacă a solicitat vreodată un act și nu i-a fost pus la dispoziție....

Domnul consilier local Burghelea Bogdan - Ioan spune că a solicitat contractul.... atunci când au mai avut discuții cu privire la tarife... ... și nu l-a primit nici până acum..... dar nu mai contează acest lucru.... Consideră că în această problemă, efortul era necesar să fie unul comun. Au ales să-l ducă singuri, .... acum .........

Domnul viceprimar: ”adică credeți că noi nu am făcut chiar bine..... dacă făceam împreună cu dumneavoastră,.... era mult mai eficient....?”

Domnul consilier local Burghelea Bogdan - Ioan arată că nu era vorba de eficiență....și nu trebuie luată personal......

Intervine domnul consilier local Sîrbu Ioan - Iulian care spune că nu este vorba de incompetență.... și nu trebuie luate personal..... Până la urmă, aceste taxe vor fi plătite de toată lumea, inclusiv de către dânșii.....

Domnul consilier local Burghelea Bogdan – Ioan consideră această problemă, una majoră a comunității, o decizie sau o direcție care trebuia luată împreună cu reprezentanții comunității.....

Domnul consilier local Ștefănescu Constantin consideră că dacă în oraș ar fi fost curat, aceste discuții ar fi fost mai puțin contondente.....

Domnul primar cu privire la curățenia în oraș intervine și spune că s-au făcut progrese față de perioada în care era domnul Pâncă (n.n. fostul administrator al firmei Schuster). Odată cu venirea doamnei Strava (n.n. doamna Strava Maria, actualul administrator al firmei Schuster), lucrurile parcă au început să meargă mai bine. Din promisiunile celor de la Saubermacher cu privire la utilajele solicitate, respectiv mașină de curățat trotuare, mașină pentru dezăpezit trotuare, mașină de măturat mecanic, etc., s-a concretizat.... mai nimic. S-a văzut în iarna trecută.......

Domnul consilier local Ștefănescu Constantin întreabă dacă facturile pe care firma Schuster le depune, li se plătesc sau nu?

Domnul primar arată că ceea ce se face li se plătește, ceea ce nu se face, nu li se plătește, dar și acolo sunt discuții lunare......

Domnul consilier local Ștefănescu Constantin arată că raportând la cum arată străzile, dânsul nu le-ar plăti......

Domnul viceprimar spune că din punctul lor de vedere este mai rentabil... să nu facă decât să facă.... asta e problema....! Dacă li se taie anumite sectoare.... probabil că se bucură....

  Domnul consilier local Pop Claudiu dorește să adreseze o întrebare domnului viceprimar cu privire la niște informații, zvonuri de la Târgu Mureș, pe care le deține, în legătură cu presiunile care se fac asupra dânsului, respectiv găsirea unor modalități de a se închide groapa, pentru ca toate deșeurile să meargă la Sânpaul. Cei de la Sânpaul au făcut un contract prost, asumându-și cantități foarte mari în caietul de sarcini pe care nu le pot respecta.... nu știu cum să facă rost de cantități..... Din câte a înțeles există un fel de șantaj politic.... Întreabă dacă este adevărat?

Domnul primar intervine și spune că nu s-a vorbit despre șantaj politic.....

În continuare domnul consilier local Pop Claudiu spune că domnul primar i-a confirmat că nu se fac presiuni asupra dânsului, dar domnul viceprimar nu a spus nimic.....

Domnul viceprimar consideră afirmațiile domnului consilier local Pop Claudiu destul de grave..... Propune convocarea unei ședințe, separat, pentru ”zvonuri și alte chestii....”

Domnul consilier local Gall Erno întreabă dacă după 6 luni, după obținerea autorizației prețurile se vor schimba sau vor rămâne așa ......?

Domnul primar arată că în proiectul de hotărâre se precizează că se va reveni ....

Domnul consilier local Sîrbu Ioan - Iulian aduce aminte că s-a mai votat împotriva aducerii gunoiului din alte localități. De unde au certitudinea că, dacă se votează astăzi aceste tarife, ulterior vor reveni..... ?

Domnul consilier local Gall Erno consideră că dacă într-adevăr aceste tarife vor reveni, este cu totul altceva ......

Domnul primar arată că proiectul de hotărâre este în așa fel făcut, încât după eliberarea autorizației....... nici celula 3 nu este completă.... în celula 3 se poate depune..... Prețurile vor reveni la prețurile de pe prima coloană..... Că urmează o analiză a prețurilor care să cuprindă și tratarea levigatului da, asta e adevărat. La tratarea levigatului, calculul pe care l-au făcut este undeva la 0,49 bani/ locuitor ......

Domnul consilier local Gall Erno îl întreabă pe domnul primar, când se va ajunge la pasul de a se ”rupe pisica în două”, pentru că altă scăpare pentru oraș nu există.

Domnul primar spune că acum ar fi momentul de a se lua o decizie cu privire la viitorul gunoiului din Sighișoara.....

Domnul consilier local Sîrbu Ioan - Iulian consideră că decizia a fost luată înainte de ședință....cu autorizația de mediu.... iar acum sunt puși în fața faptului împlinit.....

Domnul primar îl întreabă dacă ar fi fost de acord să se ia autorizația de mediu pe municipiu în continuare? Existau două posibilități.......

Domnul consilier local Sîrbu Ioan - Iulian spune că nu, dar consideră că lucrurile trebuiau făcute altfel, pentru că din moment ce nu mai există autorizația se pot face presupuneri.... Anul trecut în toamnă, aduce aminte că au solicitat o ședință extraordinară la care să participe și cei de la Schuster Ecosal. Roagă să fie verificate procesele - verbale de ședință pentru a se vedea, de câte ori în acest mandat s-a solicitat acest lucru, tocmai pentru a se evita această situație..... Poate împreună găseau 3 sau 4 posibilități...... consideră că ar fi putut exista și alte portițe.....

Domnul primar arată că în lege se precizează clar că doar două entități pot să avea autorizația de mediu, fie operatorul de mediu fie proprietarul..... altă posibilitate nu există....

Domnul consilier local Sîrbu Ioan - Iulian consideră că se puteau găsi variante pentru ca autorizația de mediu să li se poată transfera ......

Domnul primar arată că acest lucru nu și l-au dorit nici cei de la mediu și nici cei de la ape (n.n. Apele Române Mureș).....

Domnul consilier local Sîrbu Ioan - Iulian arată că în acest caz ar trebui să-l credă pe domnul primar pe cuvânt. Acest lucru încearca să-l spună....dacă se întâlneau cu toții, le putea spune că au dreptate,.... astăzi, cei de la Schuster Ecosal nu sunt prezenți.... plus că se discută după ce sunt puși în fața faptului împlinit...... Îmi aduc aminte cu domnul Gigi Maior .....care ne explica că trebuie să se înființeze Ecoservul strict pentru stația de sortare gunoi, pentru că altfel trebuie să dăm toată finanțarea europeană înapoi.... Astăzi Ecoservul face o grămadă de multe alte lucruri.... fără a mai intra în subiectul ăla..... cei cu Ecoservul....”

Domnul primar: ”Cei de la Ecoserv au început să le facă chiar foarte bine ....... ”

Domnul consilier local Sîrbu Ioan - Iulian: ”Da, da,..... este discutabil. Deci, am văzut atâtea discuții care s-au transformat în altceva, încât dați - mi voie să nu mai cred.....”

Domnul primar arată că aceste vicii publice sunt atributul Consiliului Local. Se poate lua o decizie astăzi. Nu se mai adună gunoiul de pe stradă, ..... se va lăsa acolo.... se va mai duce.....

Domnul consilier local Sîrbu Ioan - Iulian spune că nu se va stabili astăzi dacă va fi lăsat gunoiul .......

Domnul primar spune că dacă nu se vor aproba tarifele, gunoiul va rămâne acolo..... Pe gratis, cine îl va duce.....?

Domnul consilier local Sîrbu Ioan - Iulian îl întreabă de ce presupune acest lucru, poate îl ridică, ..... de unde are aceste certitudini..... de ce-i vinde certuitudini.... nimic nu este cert.... sunt numai povești.....

Domnul viceprimar intervine și repetă că ”singurul lucru cert, este că noi ce am făcut, am făcut rău. Dacă făceam cu ajutorul dumneavoastră,.....cu ideile dumneavoastră, era mult mai bine....Soluția magică domnule consilier Sîrbu, nici până acum, nu am auzit soluția magică.....”

Domnul consilier local Sîrbu Ioan - Iulian :”după ce nu mai e autorizație.Vreți să scot autorizația dintr-un joben?!......”

Domnul primar intervine și spune că pentru obținerea autorizației, sunt necesare câteva măsuri de îndeplinit și anume: acoperirea celulelor, îndeplinirea criteriilor impuse de cei de la Apele Române Mureș și atunci vor primi autorizația....nu sunt zvonuri....

Domnul consilier local Pop Claudiu consideră că acestă autorizație de construcție pentru celula următoare o vor obține prin instanță......

Domnul primar nu consideră că va fi așa. Pentru a obține toate documentele au nevoie și de avizul vecinilor, iar acest lucru se va întâmpla în momentul în care îndeplinesc condițiile pe care vecinii le solicită. Dacă vecinii le vor da avizul atunci li se va elibera.......

Domnul consilier local Gall Erno întreabă ce se va întâmpla dacă vor fi cumpărați vecinii?

Domnul primar spune că nu crede că-i vor plăti..... S-a încercat evitarea avizelor vecinilor printr-un studiu de impact executat de o firmă de la Tg. Mureș, aprobat de D.S.P. Tg. Mureș, care au zis ”că este bine......”. Nu este deloc bine, pentru că studiul a fost făcut într-o anumită perioadă a anului, iarna, când levigatul nu miroase, lucru pe care l-au descoperit vecinii din zona respectivă și au făcut reclamații corespunzătoare la D.S.P.

Domnul consilier local Colceriu Dan - Iosif spune că au fost strânse 200 de semnături, dar marea problemă o reprezintă urcarea spre Platoul Breite. Consideră acel perimetru în viitor, ideal pentru manifestări cultural - artistice în aer liber, și dă exemplu Zilele Sighișoarei. Crede că este momentul să fie găsite soluții, acel contract să fie ”rupt”.

Domnul primar precizează cu privire la contractul cu Schuster că există în continuare un proces, în schimb, contractul pentru administrarea gropii este cu totul altceva, el poate fi reziliat.

Domnul viceprimar intervine și spune că la acest proiect de hotărâre va formula un amendament, referitor și la lista cu tarifele care a fost distribuită tuturor consilierilor la începutul ședinței de consiliu. Astfel, la art. 1 din proiectul de hotărâre se modifică Anexa nr. 1 în care sunt prevăzute tarifele, cu o nouă anexă, vizând modificarea tarifelor din Anexa nr. 1 la Contractul de concesiune. Art. 5 din proiectul de hotărâre se modifică și se completează având următorul conținut: ”Art. 5. (1) Date fiind prevederile articolelor anterioare, tarifele se vor percepe doar pe perioada depozitării deșeurilor colectate, transportate și depozitate la depozitul din Sânpaul, județul Mureș. (2) Ca o consecință a prevederilor art. 5 (1) operatorul va descărca compactoarele în Stația de Sortare sau în spațiul de transfer de pe depozitul de deșeuri menajere, după caz. (3) Operatorul va amenaja și delimita precis zona de descărcare temporară în vederea transferului la cel mai apropiat depozit autorizat, respectiv în cazul în speță, la depozitul din Sânpaul, județul Mureș. Zona de descărcare temporară se va folosi exclusiv pentru deșeurile provenite din municipiul Sighișoara. (4) Transportul deșeurilor se face doar pentru municipiul Sighișoara. (5) Toate activitățile descrise la art. 5(2) – art. 5(4) precum și tarifele menționate mai sus vor fi practicate doar pe perioada depozitării la depozitul din Sânpaul, județul Mureș.”

Domnul consilier local Ștefănescu Constantin spune că li se puteau pune la dispoziție și consilierilor înainte de ședință aceste amendamente.

Domnul primar arată că din păcate ultimele prețuri pe care le-au transmis cei de la Sânpaul au fost transmise prin e-mail cu două zile înaintea ședinței de consiliu.

Nemaifiind alte discuții se supune la vot amendamentul formulat. Se aprobă cu 8 voturi ”pentru”, 5 ”abțineri” și 1 vot ”împotrivă”.

Se supune la vot proiectul de hotărâre. Se aprobă cu 8 voturi ”pentru” și 6 voturi ”împotrivă” al doamnei consilier local Stoica Dorina și ale domnilor consilieri locali: Pop Claudiu, Colceriu Iosif - Dan, Ștefănescu Constantin, Burghelea Bogdan - Ioan, Sîrbu Ioan - Iulian și se adoptă hotărârea nr. 110/18 mai 2018 privind modificarea tarifelor pentru serviciile de utilități, specifice serviciului de salubrizare, derulate de S.C. Schuster Ecosal S.R.L., conform contractului de concesiune nr. 22.161/891/23.10.2012.

La punctul 5 al ordinii de zi, așa cum a fost ea difuzată, se dă cuvântul domnului primar, pentru a prezenta referatul de aprobare și proiectul de hotărâre privind aprobarea Studiului de oportunitate privind modalitatea de delegare a serviciului public de administrare a fondului locativ și spații cu altă destinație decât locuință aflate în domeniul privat al Municipiului Sighișoara și în domeniul privat al statului și a documentației de delegare a gestiunii serviciului public de administrare a fondului locativ și spații cu altă destinație decât locuință aflate în domeniul privat al Municipiului Sighișoara și în domeniul privat al statului.

Se dă cuvântul doamnei Morar Carmen, director, pentru a prezenta Raportul de specialitate comun al Arhitectului Șef și al Direcției Administrarea patrimoniului.

Se dă cuvântul preşedintelui comisiei de buget pentru prezentarea avizului. Avizul se va da prin vot.

Se dă cuvântul preşedintelui comisiei de urbanism pentru prezentarea avizului. Avizul se va da prin vot.

Se dă cuvântul preşedintelui comisiei de comerţ pentru prezentarea avizului. Avizul este favorabil.

Se dă cuvântul preşedintelui comisiei sociale pentru prezentarea avizului. Avizul este favorabil.

Se dă cuvântul preşedintelui comisiei juridice pentru prezentarea avizului. Avizul se va da prin vot.

Se trece la discuții.

Domnul primar precizează că dat fiind faptul că la ședința ordinară a lunii aprilie nu a participat, știe că există o problemă legată de redevența acestui contract de concesiune. În contract apare dintr-o eroare materială, procentul de 2%. S-a discutat cu conducerea S.C. A.T.T. S.A. despre o redevență de 0,1%, în așa fel încât să rămână bani pentru anumite reparații acolo. Sugerează un amendament legat de acest procent.

Domnul consilier local Matei Ovidiu - Daniel precizează că va formula dânsul acest amendament, cu mențiunea făcută de domnul primar, respectiv acea redevență de 0,1%, dar solicită ajutorul doamnei secretar pentru formularea lui cu claritate.

Doamna secretar spune că, având în vedere faptul că se discută despre o redevență care este cuprinsă și în anexa nr. 1 - Studiul de oportunitate, articolul 6, punctul 15, aceeași redevență ca și titulatură, ca formulă a articolului este în anexa nr. 3 - Caietul de sarcini - Capitolul VI. Clauze financiare și de asigurări, Secțiunea 1 - Redevență, precum și în anexa nr. 4, respectiv anexa care stabilește și tratează prevederile contractuale, în Capitolul IV, Redevență, articolul 5, atunci singurul lucru care ar trebui făcut este ca acea cotă menționată în actele enumerate și care constituie anexe ale proiectului de hotărâre, să fie modificată. Cota nu va mai fi de 2%, ci va fi de 0,1%. Acesta ar fi singurul amendament care ar trebui formulat, cu menționarea acelor capitole, articole, pagini, anexe la care s-a făcut referire, din proiectul de hotărâre... așa consideră că....

Domnul consilier local Sîrbu Ioan - Iulian întreabă dacă prin această delegare, se deleagă către S.C. A.T.T. S.A. și blocurile noi, pentru că până în prezent, aceste blocuri nu au fost delegate, neexistând un proiect de hotărâre privind delegarea gestiunii către S.C. A.T.T. S.A.? Există locuințe, spații cu altă destinație și altele în plus care merg către S.C. A.T.T. S.A. și care până acum nu au fost delegate?

Doamna Morar Carmen spune că nu, ..... tot ceea ce au avut...... Cele 5 blocuri au fost predate atunci când contractul era deja în vigoare.

Domnul consilier local Sîrbu Ioan - Iulian arată că dânșii nu au votat în ședință de consiliu delegarea de gestiune pentru cele 5 blocuri.....

Doamna Morar Carmen spune că există un proces - verbal...... Primărie și .....

Domnul consilier local Sîrbu Ioan - Iulian spune că este vorba despre un proces - verbal care nu a avut la bază o hotărâre de consiliu....

Doamna Morar Carmen spune că în contract vor intra și cele 100 de.....

Domnul consilier local Sîrbu Ioan - Iulian spune că a înțeles.... iar redevența va fi de la 2% la 0,1%. Întreabă dacă este suficientă diferența de 1,9%?

Intervine domnul Oprea Mircea - Țonu, director, S.C. A.T.T. S.A. și spune că acea diferență reprezintă puțin, dar vor vedea.....

Nemaifiind alte discuții se supune la vot amendamentul formulat.

Se aprobă cu unanimitate de voturi amendamentul formulat.

Se supune la vot proiectul de hotărâre cu amendamentul aprobat. Se aprobă cu unanimitate de voturi și se adoptă hotărârea nr. 111/18 mai 2018 privind aprobarea Studiului de oportunitate privind modalitatea de delegare a serviciului public de administrare a fondului locativ și spații cu altă destinație decât locuință aflate în domeniul privat al Municipiului Sighișoara și în domeniul privat al statului și a documentației de delegare a gestiunii serviciului public de administrare a fondului locativ și spații cu altă destinație decât locuință aflate în domeniul privat al Municipiului Sighișoara și în domeniul privat al statului.

Nemaifiind alte discuții președintele de ședință declară închise lucrările şedinţei.





PREȘEDINTE DE ȘEDINȚĂ, SECRETAR,

Toth Tivadar Bizo Anca





Întocmit/Redactat : Simona Olărașu

Verificat:Anca Bizo