21 decembrie 2023

Prorogarea PUG până la sfântul așteaptă

În 2018 a finalizat noul studiu pentru Planul Urbanistic General (PUG). Acest dosar separat pe teme date a fost public pe pagina Primăriei Sighișoara de unde l-am și salvat pe calculator (fiind un dosar public). În acel moment am remarcat că punctele 10 și 11 care analizau problema de urbanism și protecția patrimoniului lipseau (în fapt cele mai importante puncte din opinia mea). Am scotocit și întrebat în stânga și în dreapta și până la urmă l-am contactat pe dl. Jelescu, șeful de proiect și l-am întrebat de ce acele studii nu sunt accesibile. Răspunsul a fost destul de ambiguu și a lăsat de înțeles că acele două studii încă nu sunt finalizate. Ei bine între timp am mai căutat dar degeaba.

Aflu astăzi că Primăria Sighișoara pune în dezbatere publică o propunere prin care să se proroge (să se prelungească) actualul Plan Urbanistic General care a mai fost prelungit de câteva ori!!

Adică plătim bani grei unei firme specializate care nu știm dacă l-a finalizat sau nu oricum eu am căutat astăzi de mi-a ieșit părul prin căciulă și nu mai găsesc acel dosar în niciun fel (o fi iarăși ascuns prin cine știe ce cotloane ale paginii oficiale a primăriei). Pentru că nu dau de el dar merită studiat mi-am permis să ”urc” întregul dosar pe Google Drive (aveți link-ul în articol) de unde îl puteți descărca.

Problema este însă alta. Actuala administrație a folosit tema PUG-ului pe vremea când era în opoziție ca una extrem de contondentă și desigur cu iz electoral.

Am întrebat în câteva rânduri pe grupurile de discuții ce se întâmplă cu noul PUG de ce nu se mișcă lucrurile pentru că în mod clar Sighișoara are nevoie de un nou PUG. Prin prorogarea acestuia nou rămânem bine-mersi pe o durată nedeterminată cu actuala mizerie numită ruina CEC din buricul târgului, și cu așa zisa parcare noroioasă de lângă respectiva ruină, plus cu multe alte mizerii pe care le vedem zilnic!

Nu i-am văzut nici pe actualii consilieri indiferent că vorbim de UIpS, PNL, PMP, UDMR sau PSD să fie preocupați în mod deosebit de această temă esențială pentru dezvoltarea pe viitor a orașului! Singura preocupare pare a fi trasul preșului de sub picioarele adversarului, băgarea bățului prin gardul societății civile și strânsul de semnături pentru cauze deja pierdute...

Aveți aici componența firmei care a întocmit acest studiu.

S.C. QUATTRO DESIGN S.R.L.:
arh. Andrei JELESCU (șef de proiect)
ing. Răzvan NOVASELIV
ing. Ana Brândușa COCU
ing. Cristina MANOLE
urb. Ana PETRESCU
urb. Monica PĂTRĂŞCOIU





 https://drive.google.com/drive/folders/1EyEJp0p_ezunQqCEPY5uulox4QTsngxk?usp=drive_link