20 octombrie 2016

Câteva clarificări necesare

Descopăr cu tristețe (dar fără niciun fel de surprindere) un fapt. Acela că în Sighișoara a fi echilibrat și echidistant este o aventură riscantă. Timpurile se schimbă, oamenii se schimbă și ce este mai grav (dar absolut normal!), se schimbă punctele de vedere și cele de percepție...

Pe Claudiu Pop, consilier UIpS îl cunosc datorită unor conjuncturi de pe vremea de când era puștan. Vremuri faine, nu doresc să dezvolt subiectul pentru că aș intra în domeniul privat și nu cred că este cazul. Necazul este acela că, viața te aruncă (asta dacă nu stai bine pe picioarele tale) pe cărări ciudate care adesea despart destine...

A fost o vreme când mă aflam într-un război deschis cu guvernarea pesedistă din Sighișoara. Apoi cu cea uselistă. Apoi cu cea uselist-udemeristă. Deci nu numai cu cea pesedistă. Cei care nu suferă de memorie selectivă își aduc aminte. Își aduc aminte de faptul că Goța era un fel de "persona non-grata" și că eu eram principalul vinovat pentru toate nerealizările administrației Dăneșan.


Nu mică mi-a fost supriza să aflul atunci că amicul Pop (împreună cu actualul președinte UIpS, Iulian Sîrbu) s-a înscris în PSD. Repet, era într-o perioadă în care PSD tăia și spânzura în Sighișoara. Care o fi fost motivul?! Cu siguranță a fost unul ideologic amândouă personajele fiind binecunoscute ca având intense apetențe social-democrate. Fără îndoială că apartenența asta inedită nu a avut nicio legătură cu acordarea controlului parcărilor din oraș sau a unor lucrări de reabilitare a unor școli. Aderența desigur nu intra la categoria "acces la ciolan"... Nooo, accesul domnilor respectivi a fost exclusiv inocent, Sîrbu și Pop fiind niște bieți virgini. Dovadă este faptul că atunci când respectivii au încercat să-i tragă preșul (cu fotoliu cu tot) de sub fundulețul penalului Dăneșan, gașca s-a spart în cel mai firesc mod într-un partid mafiot. Brusc, Dăneșan a descoperit că ceea ce cam făcea BOSS Computers nu prea este ok. Și nici nu era, dovadă o decizie judecătorească definitivă pe care respectivii au încercat să o bage frumușel sub preș în campania electorală. Chestia nasoală este că așa ceva nu poate fi acceptabil când vrei să accezi în fruntea obștei! Nu poți intra într-o campanie electorală cu ditamai tinicheaua de coadă. Ei bine, din momentul în care am publicat pe acest blog decizia judecătorească, am trecut brusc în categoria tradițională "cine nu este cu noi e împotriva noastră". Așa am aflat că m-am vândut hidrei pesedist-peneliste. Mi se analizează acum biografia, prietenii, amicii, cu cine îmi beau cafeaua. etc...

Am așteptat cu interes momentul în care mi se va spune în față asta. Desigur că nu a trebuit să aștept prea mult. Într-un dialog recent pe Facebook, domnul Pop (da, din acest moment Claudiu Pop devine oficial domnul Pop, asta este, a venit momentul să despărțim apele), afirmă:



Ridicol! Domnul Pop omite un fapt esențial. În momentul în care respectiva guvernare era în floare și atotputernică pe meleagurile sighișorene, domnia sa s-a înscris în acea garnitură pe care acum o descoperă brusc putredă! A intrat cu subiect și predicat, și cu semnătură. Cu carnet și caracter! Era momentul în care pe Sighișoara Samizdat nu exista aproape articol în care să nu fac dezvăluri despre abuzurile acelei administrații de care se lipise domnul Pop precum supergluul de țâța vacii! Și, da, domnul Pop citea Sighișoara Samizdat frecvent, mi-a spus-o direct! Atunci l-am întrebat care a fost resortul aderenței sale la acest partid (se întâmpla într-un magazin de scule electrice)?! S-a făcut roșu ca racul și a tăcut mâlc. Oare de ce?!

Din păcate, dl. Pop degradează discuția la un nivel pe care alții l-ar numi mitocănesc.



Mai pe românește, mă face "trompeta" actualei administrații. Adică, faptul că distribui știri de interes public, fac promovare mascată primarului și viceprimarului. Faptul că ne întâlnim pe subiecte care chiar îi preocupă și ar trebui să ne preocupe pe toți (cu toate că am făcut-o și cu fostul primar Ștefănescu, Dăneșan, cu fostul viceprimar Bândea sau Gavrilă) i se pare domnului Pop, partizanat. Ceea ce dovedește că domnia sa nu m-a cunoscut deloc. Pentru domnia sa, numai proiectele UIPS sunt bune și merită susținute.

O dovedește și "mirarea" consilierului Burghelea dar și alte mirări ale unora sau altora care îmi interzic efectiv să am autonomie, să am opinii proprii, amiciții. Goța a  bun numai când e de partea noastră...

Am afirmat în răspunsul dat domnului Pop un lucru și anume că: "mă gândesc cu groază cum ar fi fost cu guvernarea independenților"

Să mă explic. În atâția ani de activism, jurnalism, am ajuns să cunosc foarte bine oamenii. Cum s-ar spune "să-i miros". Sunt dotat cu o intuiție foarte bună.

Da, a fost o perioadă când vedeam în acest grup un soi de alternativă viabilă la guvernarea Dăneșan. Ne-am și întâlnit, le-am și dat sfaturi ba am și fost discret curtat...

Dar, am descoperit pe parcurs o insațiabilă poftă de putere mai ales la tandemul Sîrbu-Pop. Putere cu orice preț. Nu s-a ratat nicio oportunitate pentru a-și promova imaginea chiar în momente penibile. Mie personal, oamenii care își doresc cu orice preț puterea, îmi trag un semnal mare de alarmă mai ales când frizează ridicolul, adeseori patologicul.

Semne că UIpS are astfel de tendințe apar. Unul dintre consilieri (o persoană respectabilă) a părăsit barca. UIpS nu a dat ncio explicație dar gurile rele spun că respectivul consilier și-ar fi dorit oarece autonomie la vot. Adică să voteze cum vrea mușchii lui nu cum vrea mușchii partidului mai ales în decizii care sunt de interes comunitar. Și omului i s-a dat peste mână. Nu știu cât de real este, am aflat-o din două surse diferite suficient de credibile. Și mai aflu că un alt consilier UIpS se află în aceeași situație ingrată...

Dacă este real, atunci tot discursul practicat de UIpS este pură gargară.

Alexandru Goța

P.S. Și ca să nu-i rămân dator domnului Pop (deși remarc că domnia sa citește doar ceea ce îi convine) în ceea ce privește intenția mea de vot în decembrie. Am declarat deja că nu voi vota niciun partid care a avut parlamentari în actuala legislatură. Cred că este suficient de clar.