20 noiembrie 2023

Turnului cu Ceas i-a stat ceasul?! (III)

 Și pentru că fără niciun fel de explicație publică lucrarea se oprise deja de săptămâni bune, am purces la a pune întrebări acolo unde am crezut de cuviință (deși, în mod normal acestea ar fi trebuit să vină din partea beneficiarului, adică primăria Sighișoara). Mentalitatea aceasta de a secretiza realitățile incomode promovându-le doar pe cele care îți convin (și-ți perie desigur imaginea) nu a fost niciodată productivă. Chiar numai din punct de vedere al dedesubturilor psihologiei comunicării, este de preferat să dezvălui propriile tale eșecuri sau semi-eșecuri cu gura ta decât să lași adversarul să o facă. Pentru că, nu-i așa, trăim încă în epoca ”cine nu este cu noi, este împotriva noastră”...


Pe afișul atașat schelei găsesc numele consultantului. SC ALPIN Construction SRL din Sfântul Gheorghe, Covasna. Cu adresă, număr de contact, totul. Am intrat pe pagina de Facebook oficială a firmei și firma are după câte mi-am dat seama un portofoliu de toată lauda. Și, fără să fi știut că contractul de lucrări fusese deja semnat (vezi articolul precedent) în 17 august am sunat pe Wapp și am intrat în discuții chiar cu administratorul firmei domnul Cseresznyes Szilamer. Și care a părut foarte încurcat de o întrebare simplă: ”De ce s-au oprit lucrările de restaurare la scurt timp după ce au fost demarate”?! Încurcat (acum) îmi pare puțin spus, aș putea spune chiar speriat. M-a trimis atunci (foarte ciudat!) către proiectant unde voi primi explicații. Am insistat să-mi dea detalii (era vorba totuși de bani publici ai sighișorenilor, nu?!) dar a refuzat să-mi răspundă (”îmi pare rău dar mai mult de atâta nu pot să vă spun”). Mai mult, m-a rugat insistent să nu-i pomenesc numele în cazul unui articol. I-aș fi respectat dorința, este o regulă nescrisă a jurnalismului să-ți protejezi sursele dacă nu aș fi aflat acum citind contractul că domnia sa este chiar administratorul firmei care a contractat lucrarea de execuție. Faptul că a ascuns asta, mai mult, m-a trimis să caut cai verzi pe pereți abia acum m-a pus pe gânduri. Ascunzi ceva atunci când știi că acel ”ceva” nu este în regulă. Asta este o altă lege nescrisă a jurnalismului. Și următorul episod chiar devine interesant.




aleXandru goța