luni, 12 februarie 2018

Cum se fac proiecte peste capul cetățenilor Sighișoarei. Astăzi despre proiectul Podul peste Târnavă


Încă de anul trecut se vehicula ideea unui proiect de pod peste Târnava Mare, pod care să lege cartierul "Bărăgan" de zona Viilor. Las deocmadată la o parte faptul că un astfel de pod nu este o joacă de copii. El produce efecte majore de mediu mai ales prin devierea importantă a traficului dintr-o zonă foarte populată, pe o zonă care deja este supraaglomerată ca trafic și cu o infrastructură deja depășită... Problema este însă alta și este de o gravitate care va fi stabilită de către cei în drept...

Primăria Sighișoara publică pe site-ul propriu aun anunț legat de proiect. Anunțul este făcut public (foarte important!!) la data de 07.02.2018. Și ca să nu existe dubii, public aici captura de ecran...




Boon. Ei bine, cei care ați fi dorit să consultați proiectul și să veniți cu eventuale observații sau contestații, ați luat mai pe românește m.... scuze, țeapă. De ce?!

Actul emis în data de către APM Mureș prin semnătura eternului director Dănuț Ștefănescu (același Dănuț Ștefănescu care ar fi pus pe tavă rezervația Breite pentru proiectul Dracula Parc dacă nu ar fi apărut opoziția la proiect). El este emis la data de 26 ianuarie 2018 și este întregistrat la registratura primăriei Sighișoara la data de 29 ianuarie 2018. După cum se vede din actul emis de către APM Mureș, Primăria Sighișoara era obligată să facă public respectivul anunț conform cu Ordinul Mininisterului Mediului nr. 13/2010! Deci, cel târziu în data de 01.02.2018 anunțul trebuia publicat pe site-ul oficial al primăriei Sighișoara. Asta pentru ca proiectul să poată fi studiat așa cum cere legea și aduse eventuale observații în maximum 5 (cinci!!) zile de la data publicării. Așa că, dacă stăm să mai facem o socoteală și socotind doar zilele lucrătoare, vorbim de data de, culmea, 07.02.2018! Care pica într-o miercuri! Și, după cum se vede, documentația nu putea fi consultată la sediul APM Mureș decât între orele 9-12 AM!!

Public aici în facsimil actul emis de către APM Mureș



Mă întreb dacă Superman ar fi reușit după citirea anunțului să ajungă în timp util la APM Mureș să poată studia documentația respectivă și să mai și facă eventuale observații!

Ce este cu adevărat strigător la cer este faptul că APM Mureș consideră că un astfel de pod nu necesită studiu de impact și de evaluare fiind considerat ca având un impact redus. Subsemnatul am expediat în data de 8 (asta pentru a mă încadra în timp util), următoarea contestație, contestație pe care, foarte interesant, doamnele de la AMP nu avea habar. La insistențele mele (știm noi de ce), au găsit contestația ca fiind înregistrată cu numărul 1220/08.02.2018

Public mai jos întreaga mea contestație. Și desigur, lucrurile nu vor rămâne în această fază!


Către APM Mureș, Târgu - Mureș

Stimați domni

Ca urmare a proiectului anunțat de către Primăria Sighișoara, proiect pe care îl postez aici în întregime, am de făcut câteva observații


"ANUNȚ „POD PESTE RÂUL TÂRNAVA MARE ÎN MUNICIPIUL SIGHIŞOARA”




MUNICIPIUL SIGHIŞOARA titular al proiectului „POD PESTE RÂUL TÂRNAVA MARE ÎN MUNICIPIUL SIGHIŞOARA” anunţă publicul interesat asupra luării deciziei etapei de încadrare de către A.P.M. Mureş, fără studiu de evaluare a impactului şi fără studiu de evaluare adecvată, în cadrul procedurii de evaluare a impactului asupra mediului pentru proiectul „POD PESTE RÂUL TÂRNAVA MARE ÎN MUNICIPIUL SIGHIŞOARA” propus a fi amplasat în localitatea Sighişoara, str. Viilor – Cartier Târnava, judeţul Mureș. Proiectul deciziei de încadrare şi motivele care o fundamentează pot fi consultate la sediul A.P.M. Mureş din Târgu Mureş, str. Podeni, nr. 10, în zilele de luni orele 9.00 – 15.00 şi marţi – vineri orele 9.00 – 12.00, precum şi la următoarea adresă de internet http://apmms.anpm.ro. Publicul interesat poate înainta comentarii/observaţii la proiectul deciziei de încadrare în termen de 5 zile de la data publicării prezentului anunţ."


Comentarii


În ciuda faptului că Primăria Sighișoara nu a publicat (așa cum ar fi fost normal) acest proiect (inclusiv planul acestuia), subsemnatul am de a face următoarele comentarii și vă rog ca opiniile mele să fie luate în considerare în mod oficial.

După cum se știe, calea ferată (tronsonul Sighișoara - Brașov) urmează a fi modernizată și transformată în cale ferată de mare viteză de nivel european. Acesta exclude din start trecerile de nivel (semnalizate sau nu cu barieră). După cum bine știți, între calea ferată actuală și cursul râului Târnava Mare a fost construit un cartier de blocuri poreclit "cartierul Bărăgan" plus câteva proiecte noi de locuințe precum și câteva societăți comerciale. Legătura rutieră a acestei zone cu șoseaua E60 s-a făcut prin două puncte. O trecere de nivel semnalizată și dotată cu barieră precum și un pasaj subteran semaforizat. Prin modernizarea căii ferate practic respectivul cartier nu mai are nicio cale rutieră de legătură. În acestă logică a apărut ideea acestui pod peste cursul râului Târnava Mare pentru ca tot traficul de legătură să se petreacă prin acest punct.

1. Nu știu dacă s-a făcut un studiu de trafic dinspre și înspre acest cartier. În mod cert este foarte ridicat dat fiind că numărul populației care locuiește în acea zonă este foarte însemnat. Un astfel de proiect ar trebui să conțină obligatoriu un astfel de studiu pentru a putea cuantifica cât mai exact care va fi impactul de mediu asupra zonei...

2. Strada Viilor este o stradă foarte traficată dat fiind faptul că acolo se regăsește o zonă industrială importantă (fabrică de material ceramic) extrem de activă și care are un aport extrem de important la traficul greu din zonă.

3. Legătura str. Viilor cu orașul se face peste un viaduct peste calea ferată, și din acel punct există două posibilități de acces către E60.

- Una prin prelungirea str. Gh. Lazăr, în interesecția semaforizată de lângă podul de ciment.
- Cealaltă se poate face pe str. Libertății, Podul 2 de peste râul Târnava, pe lângă Piața Agro- Alimentară

Ambele căi sunt extrem de limitate (câte o bandă de circulație pe sens)

4. În curând va fi dat în folosință supermagazinul Lidl (str. Gh. Lazăr colț cu str. Vlad Țepeș). Și până în prezent traficul pe str. Gh. Lazăr a crescut exponențial astfel că la orele de vârf coada de mașini de la intersecția semaforizată se întinde uneori până la intersecția cu str. Gării! Foarte probabil că după darea în folosință a magazinului traficul în zonă va deveni un coșmar atât pentru șoferi cât și pentru locuitorii din zonă (lucru care nu știu dacă a fost prevăzut în studiul de fezabilitate și de impact asupra mediului în momentul depunerii proiectului)...

Deturnarea traficului din Cartierul Bărăgan către str. Viilor peste podul prevăzut a fi construit va însemna un aport care foarte probabil va fi de nesuportat atât pentru infrastructura actuală cât și de populația din zonă... Consider că există soluții mult mai practice cum ar fi un viaduct peste calea ferată cu acces direct pe E60.

Tocmai de aceea aș dori în acest sens inițierea unei dezbateri publice pe acest proiect iar scrisoarea mea ca fiind o contestație la proiectul amintit mai sus, contestație pe care vă rog să o luați în mod oficial în considerare...


Cu stimă
Alexandru Goța
str. Gh. Lazăr nr. 10
Sighișoara, Mureș
tel: 0756 .......


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu